מהאקדמיה לייעוץ עסקי: הקליניקה העסקית מסכמת שנה מוצלחת / מערכת ה- Bizzone

בשנים האחרונות, הולכת וגוברת ההכרה בחשיבותו של תחום הייעוץ האסטרטגי הן בקרב חברות פרטיות והן בקרב גופים ממשלתיים. עדות לכך ניתן לראות במעורבותi של חברות ייעוץ פרטיות בהובלת תהליכים אסטרטגיים במשרדי ממשלה, וכן בעובדה שכמעט כל החברות המובילות במשק מסתייעות בשירותיהן של חברות אלו. בין החברות הפועלות בארץ ניתן למצוא את BCG ו-Mckinsey, שתיים מתוך שלוש חברות הייעוץ המובילות בעולם, וגם חברות ישראליות, כגון שלדור, TASC ורבות אחרות. חברות אלו מצליחות לגייס לשירותיהן סטודנטים מוכשרים ממגוון רחב של תחומים, הודות לשכר מפתה ולאפשרות לעבוד ישירות מול מנכ"לים של החברות המובילות במשק הישראלי.

לאור המקום המרכזי שתופסות חברות הייעוץ במגזר העסקי ובאופק הקידום שהן מציעות לבוגרי תואר ראשון, הייתה זו רק שאלה של זמן עד שבתי הספר למנהל עסקים בישראל יאפשרו לתלמידיהם להתנסות ממשית בתחום. ואכן, בשנה האחרונה, הוקם באוניברסיטה העברית מיזם "הקליניקה העסקית", המוכר כקורס סמינריון לתלמידי שנה ג', שבמסגרתו מלווים צוותים של סטודנטים, בחניכת יועצים אסטרטגים מ-BCG ומ-KPMG, עסקים קטנים ובינוניים בירושלים, ומתווים להם תכנית לצורך ביצוע מהלכים אסטרטגיים בעסק.

צוותי KPMG הקליניקה העסקית

צוותי KPMG הקליניקה העסקית

כך למשל מספר אדם ערוסי, שהשתתף השנה בקורס: "אני והצוות שלי, בליווי תומר, היועץ מ-KPMG, עבדנו מול מנכ"ל של סטארט-אפ ירושלמי. הם נמצאים בשלבי סיום פיתוח המוצר שלהם ופה בדיוק אנו השתלבנו. ביצענו עבור החברה תכנית עסקית מלאה, שכללה מחקר וניתוח שוק, כתיבת מודלים עסקיים אפשריים ובדיקת היתכנות למודל עתידי. אני לא חושב שאף אחד מהצוות שלי האמין שנגיע לתוצר סופי כל כך מוצלח! גם מנכ"ל החברה, שבתחילה לא התלהב במיוחד מהרעיון, היה מרוצה מאוד מהתוצר, והתאכזב שהפרויקט הגיע לסיומו כל כך מהר. ללא ספק זו הייתה אחת החוויות המוצלחות שעברתי במהלך התואר."

לא רק הסטודנטים בלבד הם שיצאו נשכרים, אלא גם העסקים הירושלמיים שנבחרו לקחת חלק בשנה הראשונה של הקורס. מתוך 60 עסקים שהגישו את מועמדותם השנה נבחרו רק שמונה. כל אחד מאותם עסקים קיבל צוות של חמישה סטודנטים ויועץ אסטרטגי מאחת הפירמות שמלוות את הפרויקט. אם היו בוחרים העסקים הנבחרים לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ, היו נאלצים להיפרד מסכום לא מבוטל של כסף. לכן אפשר להבין מדוע היו כל כך מרוצים בעלי העסקים והמנכ"לים לקבל את שירותי הייעוץ של הקליניקה העסקית בחינם. אך לא רק הפן הכספי הותיר רושם חיובי. כל העסקים שליוותה השנה הקליניקה הביעו שביעות רצון מהתוצר שקיבלו. חלק מהמנכ"לים אף העידו כי הם כבר מחכים לשנה הבאה כדי להגיש את מועמדותם בשנית.

ישי נדל, יועץ בפירמת KPMG סומך חייקין

ישי נדל, יועץ בפירמת KPMG סומך חייקין

על איכות הקורס מספר ישי נדל, יועץ ב-KPMG שליווה שני צוותים במהלך השנה: "אמנם ידעתי לאן אני נכנס, אך לא ידעתי לאן זה יתפתח ברמת הרלוונטיות לעסקים, בערך המוסף של התכנית ובאיכות התוצר שנוכל לתת להם. לכן, הופתעתי מאוד לטובה, גם מרמת התכנית וגם מרצינותם של הסטודנטים. אני יכול לומר שנתנו ערך מוסף משמעותי לעסקים ואני בטוח שגם הם חושבים כך, ועל אף שהם בוודאי לא הגיעו עם ציפיות גבוהות, הם בהחלט הופתעו לטובה".

במהלך השנה, הציגו הסטודנטים את תוצרי עבודתם בפני המנכ"לים של BCG ו-KPMG וזכו לקבל הן משוב רציני על עבודתם והן חשיפה ישירה לאנשי המקצוע המובילים בתחום. כל זאת בנוסף לניסיון המקצועי שרכשו הסטודנטים במהלך השנה בעבודה מול העסקים. "אני צופה שבוגרים רבים שלנו ישתלבו בחברות הייעוץ המובילות", אומר אלעד טפיארו, ממקימי הקליניקה העסקית, "יש לנו בוגר אחד שכבר התקבל לחברה מובילה ועוד כמה שנמצאים בשלבי מיון מתקדמים. מעבר לכך, היועצים בחברות שאנו עובדים איתן אמרו לנו שהם שמו עין על כמה סטודנטים – עובדה לא מפתיעה בהתחשב בחשיפה שלה זכו הסטודנטים במהלך השנה".

בחודש הקרוב תסתיים שנת הפעילות הראשונה של הקליניקה העסקית, שבה השתתפו 40 סטודנטים שנה ג' ממנהל עסקים ו-8 עסקים ירושלמים. את התוצרים הסופיים יציגו הסטודנטים בעוד שבועיים בטקס בעיריית ירושלים בפני ראש העיר ניר ברקת ונציגי חברות הייעוץ. ההשתתפות בקליניקה העסקית בשנה הבאה תהיה פתוחה בפני סטודנטים שנה ג' שיעברו את תהליך המיון.

כתיבת תגובה